Astrid Schouw werkt als intakeconsulent bij het SKT. Zij is vanaf de start van het SKT als zorgregisseur in dienst getreden en heeft de ontwikkeling van het SKT van dichtbij meegemaakt. Sterker nog, ze heeft aan de ontwikkeling bijgedragen. Astrid vertelt over de begintijd: “iedereen was erg zoekende. Veel tijd stond in het teken van kennismaken en met elkaar plannen maken hoe alles vormgegeven moest worden. Mensen uit verschillende organisaties kwamen bij elkaar. Iedereen gewend aan zijn eigen werkwijze. En nu moesten we die verschillende werkwijzen bij elkaar brengen, waarbij iedereen zijn expertise kon benutten. In het begin was er niets, totdat we in een nieuw pand gingen werken. We waren toen al blij dat we eindelijk konden printen”.
De bureaudienst bestaat nu uit allemaal beroepsgeregistreerde professionals, de intakeconsulenten. Maar zo zijn we niet begonnen. Astrid: “in het begin had elke zorgregisseur om de beurt een dagdeel bureaudienst. Al snel werd duidelijk dat dit niet werkte. Na ieder dagdeel moest je de casus waar je mee bezig was namelijk weer overdragen. Met als gevolg dat dit chaotisch en onoverzichtelijk werd”. Samen met nog drie andere collega’s werd Astrid vervolgens intakeconsulent, een vaste bureaudienstmedewerker.
In de tussentijd is het SKT flink gegroeid en zijn de functies steeds verder uitgebreid en zijn er nieuwe functies bijgekomen. Zo heeft Astrid meegewerkt aan het Service Aanmeldingen Team (SAT) en is dit nu onderdeel van haar functie in de vorm van een neventaak. Ze heeft daarbij de ruimte gekregen om zelf keuzes te maken in haar dagelijkse werkinhoud, waarmee ze zich ook telkens persoonlijk ontwikkelt.